top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverYamiro

Sneeuw

Bijgewerkt op: 15 mrt. 2022

Toen ik gisteren terugwandelde

Liep ik op de voetsporen die

Jij had achtergelaten

In de sneeuw.


Parallel aan de mijne

Waggelden onze voetsporen

Door een wit landschap dat

We hadden verstoord met onze wiebeltenen.


Onze zigzag kende een leuk patroon.

Waar ik dichterbij kwam,

Week jij uit en

Vice versa


Onze pootjes hadden een sleeënd figuur achtergelaten

Met ministapjes verkenden we het knisperende geluid

Dat onder onze voeten kraakte

Als zoete zoutmolentjes


Toen ik terug thuis kwam,

Had verse sneeuw onze oude stappen

Laten verdwijnen en alleen

Onze gedachten kunnen dit mooie moment bewaren.

0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Ik wil

Ik wil mezelf laten verdwijnen in jouw genegenheid. Dan hoop ik dat ik mezelf kan laten oplossen in je armen, tot ik plots weg ben. Ik wil opgaan in je vezels, in je liefde en in je dromen. Vervolgens

Over jouw liefde

Zijn gedichten geschreven Waar geen haan naar kraait En zelfs geen nachtegaal Zijn hoofd voor omdraait Geen vos die sluwer sluipt Om mijn rijm te kunnen horen En geen hyacint die openbloeit Om zich do

Amethist op zondag

Beenmerg houdt van heterogeniteit, zo werd mij laatst verteld. Hoewel homogeen merg door de mens als mooi wordt aanschouwd, duidt het eigenlijk op leukemie. Als een stuk amethist met purperen schakeri

bottom of page